Hedendom iFokus

Hedendom

Etikettkraftdjur
Läst 1580 ggr
Valkyrija
2015-11-19 18:07
0

Kraftdjur

Vad är era åsikter kring kraftdjur? Har ni några och hur länge har de varit med er? 🙂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Rebexi
2015-11-22 17:07
0

Hur får man reda på om man har/vilket kraftdjur man har? Jag vet bara att jag känner mig mer dragen till och fascinerad av vissa djur. (Uggla, Varg och Räv)

Valkyrija
2015-11-22 21:16
0

Att du dras till vissa djur kan vara ett tecken på att de är dina kraftdjur. Jag gjorde en shamansk trumresa för att få reda på mina :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.

SannaNolte
2015-11-25 19:25
0

#2 , Vad är en shamansk trumresa ? .

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Valkyrija
2015-11-25 20:11
2

#3 Det är meditation till ljudet av en shamansk trumma. Bland det häftigaste jag gjort 😍

tlover
2015-11-25 20:14
0

#4 var det du som trummade? Eller någon annan, en cd eller liknande?

l'm back

Valkyrija
2015-11-25 20:21
4

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#5 Det var en guidad meditationsvideo för att just hitta sitt/sina kraftdjur.  Här är den 😃

misswolfi66
2020-07-01 15:15
0

Jag gjorde själv hypnos för att hitta mitt ena och mitt andra har jag känt mig dragen till hela livet.

Tarotstollan
2020-07-23 01:22
0

Skall försöka testa den meditationen när jag får tid och ork.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

detosynliga09@gmail.com
2020-09-12 08:01
1

Jag tror att man dels kan ha flera olika kraftdjur och dels att man kan få ett nytt eller flera andra nya kraftdjur, beroende på var i livet man befinner sig och vart i livet man är på väg. Man kan få information antingen genom meditation eller att man bara ber universum att visa vilket djur som är ens vägledare och lita på det svar man får. Det känns "rätt" inombords när man får information om ens kraftdjur. Tänk gärna på att även insekter och smådjur kan vara kraftdjur - inget djur eller insekt är mer eller mindre värda än något annat, utan alla har kunskaper och visdom att lära ut. Det finns även träd och växter som kan fungera som ens kraft-växt, vilket är detsamma som kraftdjur, men är ett särskilt träd eller en planta som man dras till eller känner samhörighet med. Jag har fått lära mig att kraftdjuren/växterna är där för att vägleda och undervisa människan eftersom vi när vi kommer till den här världen, får en ny dimension som djur och växter saknar- Egot- som är vårt Anti-jag och som är det som drar oss bort från det jordnära och naturliga. Kraftdjuren/växterna är våra "tolkar" och våra vägledare till vad vi behöver lära oss här samt även har en skyddsfunktion. De kan hjälpa direkt eller hämta hjälp om det behövs eftersom de kommunicerar på ett annat sätt än vi gör. Ett sätt att nå informationen kraftdjuret/växten förmedlar är bl.a genom att stilla sitt sinne och lyssna inåt på vad som förmedlas. Mitt första kraftdjur kom till mig i en trum-meditation när jag var i tjugo-årsåldern och det djuret hade antagligen följt mig sedan barnsben. När jag var ca 25 år gammal så blev jag tilldelad ett helt nytt kraftdjur av en person vid en soldans-ceremoni i Arizona. Det kraftdjuret har följt mig i 12 år nu, med viss inblandning av ett annat som börjat dyka upp det senaste året. Vad gäller träd och växter har jag alltid haft en mycket nära kontakt med dem och särskilt vissa träd och plantor som jag emellanåt vänder mig till. :)