Annons:
Etikettallmänt
Läst 1576 ggr
Rebexi
11/30/15, 8:58 PM

Tidigare liv?

Tror ni på tidigare liv och återfödelse? 

Hur tror ni i så fall det "fungerar". Återföds man direkt? Bestämmer man sitt nästa liv eller är allt av slump?

Det skulle vara kul att höra vad ni tror :)

Annons:
Valkyrija
11/30/15, 11:31 PM
#1

Jag tror absolut på återfödelse. Har testat regressionsterapi en gång och det var oerhört givande! 

Jag tror som så man får välja sitt liv. Eller du får välja öde rättare sagt. Liven du är med om är en form av skola för din själ och när din kropp dör kommer den tillbaks till andra sidan för att utvärdera och gå igenom. Efter ett par år(det finns ingen tid på andra sidan men nu pratar jag om vår tid) så kommer själen tillbaks till en ny kropp. Jag tror inte att man återföds direkt utan det kan gå flera hundra år emellan. Man brukar dessutom färdas tillsammans med de som står en nära i livet. Min mamma har varit både min lillasyster och dotter i tidigare liv 🙂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

tlover
12/1/15, 8:56 AM
#2

Jag tror på tidigare liv och återfödelse, jag vet inte om jag tror att alla har det, så mycket insikt har jag inte och jag tror inte att man bara återföds i den här världen utan kan återfödas i himmelen, helvetet, hades, valhall, alfheim (beroende på vad man vill kalla det) etc. Vissa världar/livstider kan vara längre eller kortare än en normal tid här på jorden enligt vad jag tror.

Jag tror också att man inte alltid behöver återfödas, iallafall inte direkt. Vad som sker med energin då vet jag inte, kanske finns det någon "hållplats" man kan vänta på då.

Hmm som ni märker så är min definition lite luddig ännu, kanske ska jag meditera mer. Men alla religioner har ju någon form av återfödelse (även kristendom ju, jorden - himlen - nya jorden alt. jorden - helvetet - himlen - nya jorden) så att det inte skulle finnas i någon form känns osannolikt.

l'm back

Rebexi
12/1/15, 10:35 AM
#3

#1 jag tror väldigt likt dig :) men även lite som #2 med att det kanske finns andra världar än bara denna att födas till.

#1 hur gjorde du regressionsterapi?

Valkyrija
12/1/15, 10:39 AM
#4

#3 Det finns massor av videos på Youtube som kan vara till hjälp! Jag minns inte vad den jag kollade på hette men det är bara att söka så får du fram en del :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Rebexi
12/1/15, 10:45 AM
#5

#4 så du gjorde det själv? Jag har provat det en gång, fick lite biler men gick nog inte så djupt. Men sen har jag hört att det inte är bra att göra det själv, om man stöter på väldigt traumatiska situationer

Valkyrija
12/1/15, 12:45 PM
#6

#5 Ja det gjorde jag. Den va guidad så jag blev ledd på det sättet 🙂
Jo, visst kan man stöta på traumatiska situationer men där får man göra som man vill. Jag känner personligen inte att jag behöver ha med mig någon men om man gör det så bör man kanske gå till någon som jobbar som regressionsterapeut 🙂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
BabyDragon
12/6/15, 2:07 PM
#7

Tror absolut på återfödelse. Men, precis om tidigare skrivare, inte nödvändigtvis alltid här.

Hade en dröm om andra sidan en gång. Att jag dog och kom dit. Även om det kanske bara var en dröm så kändes det väldigt tröstande.

Testade en regressions meditation en gång. Det gick dock inte så bra och har inte vågat testa igen :S Ska jag göra det igen ska den vara ledd.

Sommarek
12/6/15, 5:21 PM
#8

Jag tror absolut att det finns flera liv både innan och efter detta. Precis hur det går till vet jag dock såklart inte, men mina tankar går lite som i #1 och #2. Det finns folk i detta livet som jag känt i tidigare liv, i helt andra förhållanden, och det finns även en röd tråd i de tidigare liv jag har "sett" som finns med även i detta.   :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Farwuq
12/6/15, 6:29 PM
#9

Jag ser det som en självklarhet.

Man är här för att lära och erfara.
Man behöver inte komma tillbaka på denna planet, finns det orsak kan man hamna någon annan stans.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

älvornas dal
6/27/17, 9:44 AM
#10

Det tror jag. Jag tror att vi lever många liv och att vi kan födas någon annanstans än på jorden. Vet inte hur det fungerar men jag tänker mig att när jag dör i det här livet t.ex. så återvänder jag till andevärlden och efter ett tag går igenom med mina änglar det jag varit med och i detta liv och sedan planerar vi nästa. har läst att det brukar dröja minst 50-100 år innan vi föds på nytt.

Farwuq
6/30/17, 11:03 AM
#11

Lärande är oändligt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

JohannaN
12/1/17, 8:54 AM
#12

Jag tror på återfödelse där när man dör blir det slumpmässigt var man hamnar. Jag tror på att själen är ett levande ting och att när man dör lever själen vidare och det är det som vi ser som andar och upplever som det övernaturliga, det är dessa som ännu inte kunnat vandra vidare till en ny kropp. Tror också att det som hänt en i det liv man precis levt innan man dör kan göra att själen stannar kvar en tid eller flera år och det är dessa som behöver hjälp för att kunna hitta vidare till en ny kropp🙂

Jag har också tron att det inte enbart är till en ny ny kropp man återföds i utan också kan återfödas som en växt, ett träd, insekter, fiskar och vattenlevande varelser, reptiler, däggdjur, fåglar, andra organismer etc. Då det inte finns tillräckligt med människor på jorden för att täcka alla som dör och det samma gäller alla andra varelser som dör på denna jord. Samt att också växt, träd, insekter, fiskar och vattenlevande varelser, reptiler, däggdjur, fåglar, andra organismer etc. också föds i en ny kropp när dom dör och detta sker i utvecklingsfasen i mödrars magen då vi inte kommer ihåg något våra första år i livet allt som oftast utöver dom som kommer ihåg sitt tidigare liv.

Jag tror på ett evigt kretslopp helt enkelt, ett spinnande hjul och inte ens när en planet exploderar i rymden är det slutet för levande ting där utan dom lever vidare och det var ju så vi människor utvecklades och blivit dom vi är idag, vi härstammar nämligen från fisken, vad kom upp på land först jo, fiskar och vart slog meteoren ner som dödade alla dinosaurier? Jo i vattnet🙂

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

Upp till toppen
Annons: